VISPĀRĒJIE PADOMI

PADOMI IZDEVUMU SAMAZINĀŠANAI PAR AUTOMOBILI

   Ir noteikumi, kas nosaka, kādām lietām izlietotā nauda (liekā nauda) rada degvielas pārtēriņu.
1. Viss, kas traucē aerodinamikai, maksā naudu. Tās ir plata profila riepas, ko nav paredzējusi izgatavotājrūpnīca, dekoratīvie spoileri, «dugas» ar «austiņām» automašīnas priekšā un citi sīkumi. Benzīna patēriņu palielina arī bagāžnieki, pat pludlīniju boksi, nerunājot pat par tradicionālām metāliskam „fermām”, pat ja tās ir tukšas. Vārdu sakot, viss liekais ārpusē.
2. Pastāvīgi ieslēgti elektroenerģijas patērētāji – arī pazaudēta nauda. No šejienes morāle: ieslēdziet tos tikai nepieciešamības gadījumā. Kondicionieris, piemēram, tērē papildus 0,8 l degvielas uz katriem 100 km. Protams, šis noteikums neattiecas uz reģioniem, kur pat dienā ir jābrauc ar ieslēgtām tuvajām gaismām.

arsti-kluset-par-to 3. Motora sildīšana līdz darba temperatūrai pēc „aukstās palaišanas”. Sāciet braukt tiklīdz ir iespējams. Pie slodzes dzinējs sasilst ātrāk nekā tukšgaitā, bet līdzās esošās mājas iedzīvotāji par mašīnas darbināšanu un gaisa telpas piedūmošanu „neatmaksās” jums ar pārdurtām automašīnas riepām.
4. Pareizs gaisa spiediens riepās ekonomē degvielu. Regulāri pārbaudiet gaisa spiedienu riepās. Zemāks gaisa spiediens riepās palielina šūpošanās pretestību (lasi, degvielas patēriņu), negatīvi ietekmē automobiļa vadāmību un noturību uz ceļa, kā arī kaitē pašai riepai.
5. Dzinējam pēc iespējas biežāk un ilgāk jādarbojas ar apgriezieniem, kas atbilst maksimālajam griezes momentam (vai vidējā diapazonā). Šim nolūkam nav jāmeklē konstruktoru dokumentāciju un jāsūta pieprasījumu izgatavotājrūpnīcai, pietiek, ja ielūkojas automobiļa pavaddokumentos. Tas izskatās tādejādi: maksimālais griezes moments vienāds ar tik Nm pie tādiem apgr./min.
6. Atbilstoša un pārdomāta kustība ekonomē degvielu. Novērtējiet ceļa situāciju, izvairieties no lieka paātrinājuma un kustības „ar pilnu gāzi”, pirms sarkanās gaismas savlaicīgi noņemiet kāju no gāzes pedāļa, lai mašīna var kustēties pēc inerces (ja ceļš nav slidens), tā vietā, lai intensīvi bremzētu pirms priekšā stāvošās mašīnas.
7. Braši „kavalērijas” starti arī nerada degvielas ekonomiju. Sāciet kustību, nespiežot uz akseleratora pedāļa līdz atdurei, pārslēdzieties uz nākošo pārnesumu pēc iespējas ātrāk. Pēc iespējas centieties braukt ar augstāku pārnesumu: mūsdienu motori, īpaši
dīzeļmotori, ļauj pāriet uz ceturto pārnesumu pie 50 km/h.
8. Stāvošas mašīnas iedarbināts dzinējs nozīmē lieku degvielas patēriņu. Izslēdziet motoru sastrēgumos un regulējamos krustojumos, ja pirms luksofora ir savākusies liela „aste” un būs ilgi jāstāv.
9. Ja automātiskajai kārbai nav „ekonomiskā režīma”, tas ir mīnuss. Uzstādiet selektoru stāvoklī, kas atbilst programmai „Ziema”. Automātika ātrāk ieslēgs augstākus pārnesumus. Protams, ja ir speciāla „ekonomijas” programma, tieši tai ir jādarbojas .
10. Mūsdienu augstas kvalitātes enerģiju taupošās eļļas dzinējam un pārnesumu kārbai (kā likums, sintētiska un pussintētiska eļļa) ekonomē degvielu.
11. Riepas ar zemu šūpošanās pretestību nav nodeva modei, bet gan degvielas ekonomija.
  Ja jūs uzmanīgi izlasījāt iepriekšminētos 11 punktus, varat secināt: pirms sūdzēties par paaugstinātu degvielas patēriņu, padomājiet, vai jūs izdarījāt visu, lai to samazinātu?
  Varbūt jūsu automobilis ir pilnīgā kārtībā, bet jūsu braukšanas maniere un papildus aprīkojums, ar ko jūs izrotājāt automobili, rada degvielas pārtēriņu.

baner udens

 

 Alfa Romeo. Samazinam degvielas patēriņš alfa romeo.

 AKTIVĀTORS

SPIEDIENS RIEPĀS UN DEGVIELAS PATERIŅŠ.